Philips ondersteunt ouders 24/7 bij de ontwikkeling van hun kindje door samenwerking met Consultatiebureau Plus

03-08-2017

Philips, marktleider in Mother & Childcare, kondigt vandaag een samenwerking aan met de app service Consultatiebureau Plus. Naast slimme producten wil Philips ouders ook zorg bieden in de vorm van betrouwbaar en persoonlijk advies van zorgprofessionals – in het bijzonder tijdens de zwangerschap en de eerste maanden na de geboorte. De nieuwe online dienst is dag en nacht, zonder afspraak, bereikbaar voor ouders met vragen over de ontwikkeling en opvoeding van hun kindje.

br />Direct appen met zorgprofessionals via de Consultatiebureau Plus app
Veel ouders (in spe) hebben allerlei vragen omtrent de zwangerschap en het ouderschap. Zij hebben behoefte aan betrouwbaar, professioneel en persoonlijk advies. Een afspraak maken met een zorgprofessional kost tijd en het internet bevat niet altijd de betrouwbare informatie die je zoekt. Consultatiebureau Plus helpt (aanstaande) ouders in hun zoektocht naar betrouwbare en op hun situatie toepasbare informatie. Ellen van der Geest, founder en mede eigenaar Consultatiebureau Plus, ontwikkelde hiervoor de Consultatiebureau Plus app. Ouders kunnen via deze app service 24/7 vragen stellen aan (medisch) gecertificeerde zorgprofessionals. Een team van onder andere verloskundigen, gynaecologen, jeugdartsen, pedagogen en jeugdverpleegkundigen staat klaar om een breed scala aan vragen te beantwoorden over de zwangerschap en de ontwikkeling en opvoeding van kinderen (0 tot 19 jaar).

Hoe werkt de app?
Na het downloaden van de app kun je direct een vraag stellen aan de specialist die op dat moment beschikbaar is en die beschikt over de kennis om jouw specifieke vraag te beantwoorden. Van de specialist die jouw vraag beantwoordt krijg je een korte profielomschrijving en een profielfoto te zien, zodat je weet wie je helpt. Wanneer een ouder bijvoorbeeld een vraag heeft over de borstvoeding of kolven, dan zal deze beantwoord worden door een lactatie(des)kundige. Je krijgt binnen enkele uren antwoord op je vraag, gegarandeerd binnen 24 uur. Naast tekst, kunnen ouders ook foto’s en video’s uploaden om zo nog gerichter advies te ontvangen.

De gesprekken met de specialisten zijn beveiligd volgens de laatste beveiligingsstandaarden. Persoonsgegevens worden niet gedeeld met anderen.

10x gratis professioneel lactatieadvies bij aankoop van een Philips Avent borstkolf
De eerste samenwerking tussen Philips en Consultatiebureau Plus is op het gebied van borstvoeding en kolven. In de maanden juli t/m oktober krijg je bij aankoop van een Philips Avent borstkolf tien gratis online consults van een lactatie(des)kundige. Vrouwen hebben vaak vragen op dit gebied en professioneel en persoonlijk advies kan vaak net die extra ondersteuning bieden die nodig is.

Stap 1: na de aanschaf van een borstkolf via de Philips webshop of Bol.com maak je een foto van de factuur met je smartphone.
Stap 2: download de ConsultatieBureau Plus app en maak een persoonlijk profiel aan. Je start meteen een gesprek met een zorgprofessional, die je zal vragen om de foto van de factuur te delen.
Stap 3: je kunt nu gebruik maken van tien gratis lactatieconsults via de app gedurende 6 maanden.
Het is niet voor het eerst dat het Philips Mother & Childcare team op zoek gaat naar nieuwe samenwerkingen om een zo’n relevant mogelijk aanbod van producten en diensten te leveren aan ouders van nu. Eerder al werd de Philips uGrow app ontwikkeld – een app van medische kwaliteit die de ontwikkeling van je baby bijhoudt. Het kan o.a. het slaap- en voedingspatroon van een baby volgen en legt belangrijke mijlpalen van je baby vast in een handige tijdlijn.